bellwood.olek.waw.pl
Forum odtwarzaczy Bellwood, Wiwa i Korr

Komentarze - Interfejs OBDII (na układzie MAX232)

Olek - 2009-03-31, 21:14
Temat postu: Interfejs OBDII (na układzie MAX232)
Komentarze do strony Interfejs OBDII



Na stronie http://slacklist.olek.waw.pl/smietnik/OBD2 uzbierało się około 70 komentarzy. Dyskusję przenoszę tutaj, myślę że będzie wygodniej pisać wszystkim.

NIESTETY ILOŚĆ SPAMU W JAKA SIĘ POJAWIŁA (PONAD 400 STRON POSTÓW) ZMUSZA MNIE DO WŁĄCZENIA LOGOWANIA W TYM TEMACIE

PROSZĘ SIĘ ZAREJESTROWAĆ ŻEBY PISAĆ W TYM TEMACIE

Marcin - 2009-03-31, 21:15

15 Grudzień 2007, 16:00
Działa, dzięki za dokładny opis. (Corsa 1.6, 2002r)

Adamex - 2009-03-31, 21:15

17 Grudzień 2007, 14:16
Witam
Na początek duży plus :-) zajeb... stronka wszystko zebrane w całości na prawdę super. Chciał bym zmontować sobie taki interfejs do mojego opla, przeglądałem już różne fora i nigdzie nie mogę znaleźć schematu złącza do opla na 10pinów mam opla 1.6 z końcówki 91r C16NZ chyba że mogą to być te same układy co na 16pin tylko są inne nr na 10pinowe złącze? Jeśli mógł bym prosić o jakąś odpowiedź w tej sprawie był bym bardzo wdzięczny.Pozdrawiam

Olek - 2009-03-31, 21:16

17 Grudzień 2007, 16:15
Adamex, nie jestem specem od elektroniki samochodowej, ale wydaje mi się że Twoja astra nie ma złącza OBDII. Na dodatek w menu programów Tech2 i AB-Com występują samochody od 1996 roku.

adamex - 2009-03-31, 21:16

17 Grudzień 2007, 22:54
Na allegro znalazłem coś takiego:
http://allegro.pl/item285...pinowy_promocja _.html
Na pewno mój opel nie posiada złącza OBDII bo to 16pinowe a moje jest 10 pinowe w skrzynce bezpieczników z lewej strony.
Dzięki za odpowiedź będę szukał dalej :-)

Łukasz - 2009-03-31, 21:17

12 Styczeń 2008, 20:03
Działa na pewno z Opel Astra 1.6SZR i Opel Vectra 1.8XE1
W łatwy sposób można dołożyć sygnalizacje na led-ach transmisji...

Łukasz - 2009-03-31, 21:17

12 Styczeń 2008, 20:07
Myślę że wart dołożyć ze interfejs wymaga sprzętowego RS-a. co dyskryminuje wszelkie przejściówki "usb to com".
Jedyna alternatywa wówczas to PCIMCIA z RS-232.

Pitrrrrr - 2009-03-31, 21:17

19 Styczeń 2008, 09:46
Witam.
Jak dołączyć diody sygnalizacyjne transmisjię?

Olek - 2009-03-31, 21:18

19 Styczeń 2008, 12:24
Układ MAX232 ma dwa kanały transmisji szeregowej. W interfejsie wykorzystany jest tylko jeden, do drugiego można podłączyć diody. Tutaj jest schemat na układzie MAX232 z sygnalizacją. http://slacklist.olek.waw...ygnalizacja.gif

Autor schematu pisze tak: "[...]przy względnie prostej konstrukcji
muszę lojalnie uprzedzić, że owa kontrola jest bardzo dobrze
widoczna przy niskich prędkoœciach komunikacji rzędu 110-9600
bodów. Wraz ze wzrostem prędkoœci, diody coraz słabiej œwiecą.
Dzieje się tak, ponieważ impulsy, które są wysyłane lub odbierane
są bardzo krótkie i oko ludzkie odbiera je jako słaby impuls
œświetlny. Z przeprowadzonych prób wynika, że słabe œświecenie
można zaobserwować jeszcze przy prędkoœci 128k bodów[...]"

Nie testowałem tego bo uważam że w tym układzie sygnalizacja jest zbędna.

Pitrrrrr - 2009-03-31, 21:18

21 Styczeń 2008, 20:49
Dzięki za schemat.Na pewno się przyda :)

Olek - 2009-03-31, 21:19

22 Styczeń 2008, 09:36
Żeby wszystko było jasne :) bo chyba nie napisałem tego wystarczająco wyraźnie.
Schemat zamieściłem jako przykład zrobienia sygnalizacji, nie jest to schemat interfejsu OBD2. Na jego podstawie można rozbudować opisany na tej stronie interfejs.

Pitrrrrr - 2009-03-31, 21:19

09 Luty 2008, 08:46
Zrobiłem układ z diodami sygnalizacyjnymi transmisję.Przy małych prędkościach świecenie jest intensywne natomiast im większa prędkość tym swiecenie jest mniej intensywne i częstotliwość jego zwiększa się do takigo poziomu ,że widać tylko mrugnięcia.

Carlos - 2009-03-31, 21:19

09 Marzec 2008, 16:23
Witam. Mam pytanie, czy można przy użyciu tego interfejsu+ABcom monitorować parametry w czasnie jazdy? (na włączonym silniku)?

Olek - 2009-03-31, 21:20

09 Marzec 2008, 16:30
Carlos oczywiście że można. Screeny ABComa są robione przy włączonym silniku (obroty, ładowanie itp).

marcin - 2009-03-31, 21:20

08 Kwiecień 2008, 11:50
czy działa z oplem vectrą y16xe bo mi cos nie chce ruszyc jakis błąd wywala.

ciolo - 2009-03-31, 21:20

25 Maj 2008, 12:36
mam pytanko do autora:jakie maja być kondensatorydo MAX232N i jak podłaczyć ten interfejsdo gniazda USB w PC ? informatycy twierdzą żę nie będzie to działac przez adaptor. pozdrawiam ! dziekuje z góry za odpowiedź :)

Olek - 2009-03-31, 21:21

26 Maj 2008, 12:18
Co do kondensatorów to trzeba zajrzeć co dokumentacji producenta, ja bym dał 1uF i sprawdził czy działa. Do USB nie da się tego podłączyć, potrzebny jest fizyczny COM. Podobno działa z niektórymi kartami PCMCIA, ale nie mam dokładnych informacji.

Łukasz - 2009-03-31, 21:21

26 Maj 2008, 12:30
Działa z kartami PCIMCIA które sa konfigurowalne również pod DOS-a (tzn maja przydzielone przerwanie irq)(ja taka kartę kupiłem za 80zł na allegro)
Kondensatory mogą być od 1-10uF(ja mam 10uf i działa wyśmienicie)

Krzysiek - 2009-03-31, 21:21

23 Czerwiec 2008, 15:17
Witam
Czy jest jakiś kontakt do tłumacza ABcom'a. Może by zainyeresował się wersją v.000004

dar - 2009-03-31, 21:22

14 Lipiec 2008, 10:40
Działa z astrą G x14xe,x16szr,nie mogę się tylko połączyć z blokiem pomiarowym połączenie z usb przez jakiekolwiek przejściówki niemożliwe!!!!!!!!!!!!!

Robson - 2009-03-31, 21:22

31 Sierpień 2008, 22:00
Witam!
Posiadam opla astre F 1,4 mono wtrysk.
Czy to będzie działać?

Alex - 2009-03-31, 21:22

18 Wrzesień 2008, 15:32
Cześć!
Mam takie pytanie mój sąsiad jest mechanikiem i posiada interfejs oznaczenie OBD kkl interface firmy Viaken podłączany przez RS'a , mam u niego dług wdzięczności i chętnie zrobiłbym dla niego ten interfejs pytanie tylko czy obsługiwane pojazdy przez podany na stronie układ, pokrywają się z tym co obsługuje jego interfejs? Bo jeśli nie to biorę się za składanie :) Z góry dzięki za odp.

Olek - 2009-03-31, 21:23

18 Wrzesień 2008, 16:56
Myślę że interfejs Twojego sąsiada jest lepszy od opisanego tutaj. Jego interfejs ma szerszy zakres obsługiwanych samochodów np obsługuje BMW. "Mój" chyba nie połączy sie z BMW.

Alex - 2009-03-31, 21:23

18 Wrzesień 2008, 19:04
Problem w tym ze z tego co wiem obsługuje on grupe Volswagena a o ile wiem z oplami nie daje rady i głownie o to mi chodziło co o tym myślisz?

Olek - 2009-03-31, 21:23

20 Wrzesień 2008, 00:06
Decyzja należy do Ciebie :)

Rafał - 2009-03-31, 21:24

30 Wrzesień 2008, 13:49
Posiadasz może program do vectry A 1.6?

opolanin - 2009-03-31, 21:24

08 Październik 2008, 14:20
witam,
nurtuje mnie podlaczenia kondensatorow c3 i c4 - za specyfikacja max232 to w twoim schemacie jest odwrotna polaryzacja.
pozdrawiam

Rafał - 2009-03-31, 21:25

09 Październik 2008, 18:02
Zrobiłem interfejs wedłóg schematu,ale podczas testu okazało sie że ma przekłamania. Co może być tego powodem?

Olek - 2009-03-31, 21:25

09 Październik 2008, 18:41
Opolanin -> Sprawdziłem na wykonanym interfejsie, mam tak jak na schemacie. (2 do -, 6 do +, 4 do +, 1 do +) Masz rację w specyfikacji jest inaczej, nie mam pojęcia dlaczego. Jak będę miał chwilkę to zbadam sprawę. Trzeba by poszukać innych podobnych schematów, ale takich które były wykonane a nie tylko teoretycznych.
Rafał -> Co to znaczy przekłamania? Ten interfejs może działać lub nie. Całą logiczną "pracę" wykonuje oprogramowanie.

RAfał - 2009-03-31, 21:25

10 Październik 2008, 13:13
To znaczy,że podczas testu programem do testowania interfejsu pokazuje błędy. A mianowicie klikając cały czas litere T pokazuje TTTT@_+"T>T{ Lub temu podobne. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.

Olek - 2009-03-31, 21:26

10 Październik 2008, 19:12
Sprawdź poprawność montażu ze schematem, mogą być źle podłączone elementy do układu max232 lub kabelek do komputera pod złe piny podłączyłeś. Możesz też mieć problem z zasilaniem, takie śmieci pojawiają się nieraz podczas startu układu max232.

Rafał - 2009-03-31, 21:26

14 Październik 2008, 12:49
Interfejs już działa. Ale mam następny problem. a mianowicie. Czy będzie on działał z vectrą A i czy masz może program do tej vectry? Nigdzie nie mogę go znależć. Prosze o pomoc.

Robson - 2009-03-31, 21:27

14 Październik 2008, 18:43
Witam!
Mam pytanie czy próbował ktoś z astrą F bom mam wszystkie elementy i chciałbym to zrobić tylko czy to będzie działać?

pawczito - 2009-03-31, 21:27

04 Listopad 2008, 23:31
Pytanie do OLKA. Dlaczego tak jest, że ABCom czyta błędy silnika, natomiast nieaktywna jest opcja bloki pomiarowe? dzieki

maszkun - 2009-03-31, 21:27

05 Listopad 2008, 19:24
Mam pytanie gdzie szukać tego programu do diagnostyki 'VAC-COM'?

Buczek21 - 2009-03-31, 21:28

12 Listopad 2008, 21:44
Jest mozliwość aby ten interfejs był kompatybilny z OBD 1??Mam "konkurencje" czyli golfa mk3 z OBD 1 z poczatku produkcji...+,-,linia K i L.Lutowac potrafie,chodz elektronikiem nie jestem...I taki schemacik sobie spokojnie wylutuje..
Z góry dziekuje za odpowiedz.
Pozdrawiam.

Pawczito - 2009-03-31, 21:28

12 Listopad 2008, 21:49
Witam. Interfejs działa u mnie bezproblemowo. Działają także bloki pomiarowe (parametry podczas jazdy) w ABCom. Samochód z jakim się łączyłem to Vectra B `97 silnik X20DTH ( 2.0 DTI). Rada dla wszystkich: róbcie ten interfejs pomału i dokładnie, a na pewno będzie działać. Dzięki dla Olka za ten interfejs:):)

SuperEgo - 2009-03-31, 21:28

16 Listopad 2008, 07:46
Witam!!!

Posiadam Golfa mk3 z 1994 roku z silnikiem 1,4 ABD, a teraz do rzeczy:-)

Układ złożony i wstępnie przetestowany:-)
Mam teraz pytanie dotyczące programu, ściągnąłem z neta taki soft VCDS-PL 805 ale trochę nie wiem jak go obsłużyć więc chciałbym prosić o krótkie info jak sprawdzać i kasować błędy z kontrolera silnika. Jeśli według Was ów program jest nie właściwy to proszę o informacje jaki pobrać i jak go obsłużyć:-)
Proszę też o info skąd wiedzieć gdzie i kiedy "wtyknąć" trzeci przewód:-)

Z góry dzięki!!!
Pozdrawiam!!!

Darook - 2009-03-31, 21:29

16 Listopad 2008, 16:21
Witam.
Działa też z Audi A4 1995r.
K-line podłączamy do siódmego pinu.

Piotrek - 2009-03-31, 21:29

18 Listopad 2008, 21:13
A jak to działa z gnazdem 10 pinowym? Tam jest oznaczenie literowe u mnie pod jakie literki to sie podpina?
Opel Astra F 1993 C14SE - silnik jest na liście w programach.

Arek - 2009-03-31, 21:30

18 Listopad 2008, 22:02
Witam

Kupiłem układ:
MAXIM
MAX232CPA
+0722

Czyto jest zwykły ukłąd czy ten z opisu MAX232CPE+ gdzie trzeba zastosować inne kondensatory? Dzieki za informacje.
I jak kolega wyżej pisze jak podłączyć do gnazda 10 pinowego w Oplu astra?

Marek - 2009-03-31, 21:30

19 Listopad 2008, 15:01
Witam,
Ponieważ nie jest dobry w lutowaniu, czy ktoś wykonuje takie interfejsy?

maszkun - 2009-03-31, 21:30

02 Grudzień 2008, 21:25
Witam
podłączyłem zasilanie do interfejsu,a wtyczkę RS do komputera.
Z programem do testowania interfejsu działa poprawnie.Niech ktoś powie jakie powinno być napięcie na K-line (mam ok.10,4 Volt)
i czy program VAG-COM,AB-COM powinien wykryć interfejs przed czy po podłączeniu K-line do pin 3,7,12

rafł - 2009-03-31, 21:31

06 Grudzień 2008, 09:42
Witam powiem że odpaliłem z samochodem astra G II z silnikiem 2.0 DTH 2003r mialem maly problem z ukladem ale jakos poszlo. Z góry dzięki

fragles34 - 2009-03-31, 21:31

06 Grudzień 2008, 19:00
Witam. Działa z silnikiem, poduszką, centralnym zamkiem. Problem z licznikiem. Vectra B 1,8 16V 1998r

yoyo - 2009-03-31, 21:32

06 Grudzień 2008, 20:55
z malymi zmianami - uzylem kondensatorow 10 mikroF i zasililem tranzystory bezposrednio z 12V. Na schemacie jest tez blad (zamiana) z oznaczeniami podlaczenia do gniazda obd2 (+) i (-).
Calosc zlutowalem na plytce uniwersalnej przycietej tak aby zmiescila sie we wtyku odb2.
Wtyk to najdrozszy element interfejsu (~ 19 zl na allegro) ale jak ktos ma dobre oczy i zreczne palce to mozna go sobie darowac i wpinac sie bezposrednio w gniazdo odpowiednio zakonczonymi kabelkami. Wtedy tez mozna podlaczac sie do starszych aut z obd1 bez inwestowania w przejsciowke.

sebek - 2009-03-31, 21:32

17 Grudzień 2008, 21:03
Brawo dla autora! Sam sie meczylem z roznymi potwierdzanymi jako dzialajace schematami ale ciagle byly w nich jakies bledy...

kris - 2009-03-31, 21:32

18 Grudzień 2008, 23:06
Witam, jestem na etapie sprawdzenia po wlutowaniu tranzystorów i rezystorów "...podłączyć masę na nóżkę 9 układu US2 (MAX232) - w miejsce pinów 3,7,12 interfejsu OBDII powinno być napięcie 0,2V..."
Niestety u mnie na pinie 3,7,12 jest ok 4V zamiast 0,2V. Nie mam pojęcia co mam nie tak. 4V jest również na pinie 4 i 16.
Pierwszy etap sprawdzenia wyszedł ok (ok. 5V na nóżce nr16.)
Piszecie o błędach w schemacie , jakie to błędy?

lobos80 - 2009-03-31, 21:33

26 Grudzień 2008, 11:52
Napiecia ok wszystko wyglada dobrze a nie daje echa w tescie RS,ktoś z Was miał coś podobnego?

lecho - 2009-03-31, 21:33

27 Grudzień 2008, 18:44
Witam
Zrobiłem ten sterownik, program do testowania działa, ale żaden z programów diagnostycznych nie wykrywa tego interfejsu. Co robić?

miecio - 2009-03-31, 21:33

27 Grudzień 2008, 18:51
Czy po podłączeniu tylko zasilania program diagnostyczny powinien wykryć interfejs?

ja - 2009-03-31, 21:34

30 Grudzień 2008, 13:19
Jezeli interfejs jest caly zlozony i napiecie podlaczone to przy polaczeniu na danym porcie com jakimkolwiek terminalem np hyperterminal w windowsie przy wpisaniu czegokolwiek powinno to byc wyswietlane na ekranie :) Wtedy caly interfejs jest sprawny, reszta zalezy od auta i programu.

30 Grudzień 2008, 13:22
Jesli nie ma echa w programie do testowania to wystarczy zewrzec pin 9 i 10 maxa pomijajac tranzystory co pokaze czy sam max dziala. Wtedy nalezy sie zajac wszystkim za 9 i 10 pinem w schemacie ;) Oczywiscie zawsze przy sprawdzaniu musi byc podlaczone napiecie z zasilacza lub z auta przy wlaczonym zaplonie.

30 Grudzień 2008, 13:25
A co do przejsciowek usb com to dziala rowniez z nimi, jednak w wiekszosci tanich jest tylko jeden uklad pl2303 ktory nie daje napiec zgodnych z rs232 wiec dolozylem do niego takiego samego maxa jak tutaj, tylko ze w druga strone i max odwala cala robote z napieciami :)

30 Grudzień 2008, 13:27
Przeklamania tez moga byc przy wyzszych predkosciach pow 9600 jesli kable sa slabe, nieekranowane itp. jednak programy diagnostyczne z tego co wiem pracuja na nizszych predkosciach wiec u mnie nie ma to znaczenia.

30 Grudzień 2008, 13:29
Aha i jeszcze jedno do vagowcow, interfejs z jedna linia k dziala tylko z vagcom do wersji 3.112 czy cos takiego, z polskim vagiem dziala ze wszystkimi wersjami tak jak i z vwtool.

03 Styczeń 2009, 19:18
vag po podlaczeniu zasilania wykrywa interfejs na tej zasadzie co pokazywanie echo w terminalu.

MS - 2009-03-31, 21:34

23 Styczeń 2009, 17:06
Na schemacie jest błąd - C4 powinien mieć odwrotnie biegunowość. Pracuje on w układzie powielacza napięcia i nie należy się sugerować tym, że na pin 16 jest plus zasilania.

Pikson - 2009-03-31, 21:35

24 Styczeń 2009, 20:06
Wielkie dzięki autorowi za sprawdzony schemat interfejsu działa narazie przetestowałem na olu vectra b 2.o TDI wykasowałem wszystkie błędy Jeszcze raz wielkie dzięki

Grzegorz - 2009-03-31, 21:35

30 Styczeń 2009, 22:38
Interfejs działa na polskim VAGu 4.9 testowany na Polo 6N z 97r. Wielki ukłon dla autora! ;)

x12sz - 2009-03-31, 21:35

01 Luty 2009, 12:37
Fejs działa. testowalem na polo97 i astra96. jednak mam problemy w corsie zczytuje tylko imobilajzer, przy probie z silnikeim "sterownik nie odpowiada" przy uzyciu Abcom i opel tech. czy jest na to jakas rada??

echo - 2009-03-31, 21:36

08 Luty 2009, 18:29
nie wiem czy ja dobrze patrze czy juz ktoś to pisał ale na schemacie jest delikatny bład pin 4,5 w gniezdzie obd2 to jest masa (gnd) a pin 16 to plus 12Vna schemacie jest odwrotnie.

wojtaslanca - 2009-03-31, 21:37

13 Luty 2009, 10:46
Witam czy ktos posiada podobny schemat fejsa do fiatów? NIGDZIE NIEMA może ktos przypadkiem kiedyś sciagnoł?

55 - 2009-03-31, 21:37

19 Luty 2009, 16:39
do wojtaslanca od fiata
szukaj mnie na elektrodzie .starter.

Zbiornik - 2009-03-31, 21:37

25 Luty 2009, 16:45
Układ zrobiony. Programem OBD do testu sprawdzony pomyślnie. I tyle jak na razie sukcesów. Układ zastosowałem MAX232N (taki mi dali w sklepie). Programy (VAG COM 208.1 PL, VAG-COM 311.2, Polski_VAG_4.9 i dosowy VWTOOL )nie komunikują się z interfejsem. Mam VW Golf mk3, 1.6, ABU, złącza OBD1. Wyżej było pisane że jak interfejs daje echo w programie do testu to jest sprawny. Czy może ktoś się spotkał z tym że mimo jakiegoś błędu w układzie interfejs daje echo.
W opisie budowy "Uruchomienie układu" punkty 2-4 nie robiłem tak.
Poprostu wlutowywałem wszystko i tyle, nie sprawdzałem między czasie nic. Jak dobrze wlutuje, dobre podzespoły i nie przegrzeje to po co taka kolejnością to robić?
Jeszcze dziś mam w planie na Oplu astrze wytestować. Astra jedynka 1.4 93 rok. Nie wiem jeszcze jakie tam jest złącze.

lobos80 - 2009-03-31, 21:38

01 Marzec 2009, 09:13
Dla Corsy 1.0 12V z ABCOM działa (bloki pomiarowe i kody błedów)
pozdrawiam Autora
dzięki

Domin - 2009-03-31, 21:38

04 Marzec 2009, 18:59
To jak to w koncu jest, bo czesc osob pisze ze im dziala a czesc, ze na schemacie jest blad. Wlasnie zamierzam go sobie poskladac i chcialbym miec pewnosc co do schematu :)

Gutek - 2009-03-31, 21:38

05 Marzec 2009, 00:47
Witam Cie!
Wlasnie zabralem sie za budowanie tego fejsika ale widze ze dzis wprowadziles zmiany do schematu.. ja jestem cienki z elektroniki i nie kumam gdzie tam jaka polaryzacja zostala zmieniona;/ mam taka prozbe zebys wstawil poprawiony wzor plytki i tej co jest widok od rozmieszczenia elementow. ??

Wojtek - 2009-03-31, 21:39

07 Marzec 2009, 19:39
Witam. Mam pytanko czy ten interfejs zadziała z Omegą B (1994r.) silnik X25DT. W programie opel-tech 2 jest ten motor dla omegi, aczkolwiek w roczniku 1997, czy ma to jakieś znaczenie ?

Elektron - 2009-03-31, 21:39

12 Marzec 2009, 19:59
Uwaga - w przypadku użycia stabilizatora 7805 (bez "L") w dużej obudowie (TO-220) - należy wrócić uwagę, że ma zamienione miejscami wejście z wyjściem. Trzeba go obrócić o 180 stopni - "buźką" na zewnątrz, radiatorem do max-a.

Zbiornik - 2009-03-31, 21:39

13 Marzec 2009, 17:27
Zrobiłem inny interfejs. Na transoptorach. W aucie mam obd1 golf 3 ( 93r). Połączył się bezproblemowo i w przeciwieństwie do tego schematu ma wyprowadzone dwie linie K i L (nie tylko K) wtedy jest większa pewność że zadziała w danym samochodzie.

Miki - 2009-03-31, 21:40

13 Marzec 2009, 21:29
Sprzęt działa z Vectra 98 X16XEL kondensatory wlutowane z polaryzacją jak na poprawionym schemacie (w przeciwnym razie MAX232 uszkodzi się) jeśli chodzi o oprogramowanie to OPCOM, ABCOM i TECH2

satek - 2009-03-31, 21:40

17 Marzec 2009, 09:55
witam, czy mógł by ktoś wskazać który to jest C3 i C4 na rozmieszczeniu płytki?? choć opisać które to są kondensatory na widoku płytki

00gtw00 - 2009-03-31, 21:41

30 Marzec 2009, 07:18
C3, C4, C5, C6 - 1uF/16V 4x czyli wszystkie 1uF a to już jest zaznaczone na stronie montażowej płytki.

Interfejs działa z Passat B5 1.9tdi 06/2000r.

Gutek - 2009-03-31, 21:41

31 Marzec 2009, 21:42
WITAM ;P zrobilem taki fejsik wedlug schematu (tego poprawionego) i wszystko dziala jak trzeba.. dla zainteresowanych wrzucam jak wyglada moj fejsik, juz gotowy.

http://img3.imageshack.us...00903313968.jpg
http://img530.imageshack....00903313969.jpg
http://img530.imageshack....00903313970.jpg
http://img530.imageshack....00903313971.jpg

W razie jakis pytan piszcie na gg 3371443 pozdro.

cezar - 2009-04-01, 01:23

rzeczywiscie na schemacie zamienione sa piny 4 i 16 podlaczenia do gniazda ODB2.
Kosztowalo mnie to stabilizator, MAX i wystrzelony elekrtolit.

cezar - 2009-04-02, 16:23

Komus udalo sie uruchomic na przejsciowce USB? Mam przejsciowke na chipie Profilic. Wszystkie testy przechodza ok jednak nie da sie nawiazac polaczenia ...
00gtw00 - 2009-04-06, 17:28

Działa z VW Bora 1.9tdi i Audi A4 1.9tdi :) nie wiem czemu w moim wypadku strasznie grzeje się stabilizator :/ ale układ działa poprawnie. Dodam że audi i vw diagnozowałem na vag-com 0.8PL oraz Polski VAG 4.9
cezar - 2009-04-12, 19:31

Moge potwierdzic ze uklad dziala poprawnie z przejsciowka USB oparta na chipie FTDI.
Marcin - 2009-04-23, 13:42

Układ działa z Opel Astra G r.98 2.0 (X20XEV). Dzięki i pozdrawiam. Dla kogoś, kto nie chce, nie lubi bawić się z wytrawianiem płytki, polecam użycie płytki uniwersalnej, ja tak zrobiłem i wszystko gra !
pk - 2009-04-25, 21:42

Polutowałem wszystko tak jak na schemacie i nie dziala. Stabilizator sie grzeje, z programu testujacego brak odzewu.
Tomek - 2009-05-02, 18:21

Vectra-B 1.6 1999 X16XEL - poduszka zadziałała, nie mogę się dobrać do silnika. Macie pomysł co może być nie tak? Prace trwają - jak coś wymyślę to dam znać.
Skowron - 2009-05-06, 14:50

Czy jest ktos z Wawy komu zadziałał interfejsik? Złożyłem, jest echo, ale jak próbuję użyć tech2 to krzyczy że nie może nawiązać połączenia. Chętnie bym się spotkał i skorzystał z działającego interfejsu aby zweryfikować czy mój nie działa czy przejściówka USB-RS232 jest do d... Jakby co to proszę o info na skoowron@o2.pl.
cezar - 2009-05-09, 16:26

Skowron napisał/a:
Czy jest ktos z Wawy komu zadziałał interfejsik? Złożyłem, jest echo, ale jak próbuję użyć tech2 to krzyczy że nie może nawiązać połączenia. Chętnie bym się spotkał i skorzystał z działającego interfejsu aby zweryfikować czy mój nie działa czy przejściówka USB-RS232 jest do d... Jakby co to proszę o info na skoowron@o2.pl.


Sprawdzilem przejsciowki chyba na wszystkich chipsetach. Dziala tylko na jednej - FTDI...

luki55 - 2009-05-21, 11:52

Witam:)
Testował ktoś na silniku Z16XE?

Robert - 2009-05-22, 21:58

Na FTDI można zrobić fejs bez maxa (ale za to na USB), tylko tranzystory zostaną.
Myślę że można zaadoptować gotowy boxy do komórki dorzucając tranzystory.
Można też pokombinować z gotowymi kablami do komórek podłaczanymi pod USB albo do starych komór kable comowe.

luki55 - 2009-06-01, 05:24

W instrukcji jest napisane, że po zwarciu bazy pierwszego tranzystora przez rezystor 10kΩ do masy na wyjściu napięcie powinno wynosić około 0,2V(zwarcie nóżki 9 w podstawce do masy), owszem tranzystor się nasyci i napięcie spadnie do około 20mV w moim przypadku. Po prostu prąd kolektora(około 2mA) jest za mały żeby Ucesat było 0,2V.

Pozdrawiam

sel - 2009-06-03, 07:29

Mam pytanie związane ze złączem OBD2,czy bez obaw można próbować podpinać trzeci kabelek pod pin-3,7,12.Za odpowiedzi z góry dziękuję i pozdrawiam.
luki55 - 2009-06-04, 14:54

Dziś podłączyłem to... połączyłem się tylko z ABS..do silnika nie mogę sie dobrać...ASTRA Z16XE 2002 ...MAX232 przechodzi test pomyślnie (właściwie ST232 kondy 10uF)...niestety nie mogę sie połączyć z silnikiem....
Do tych co testują MAX`a programem OBD.exe, jak korzystacie z oryginalnych kabelków COM to sprawdzicie czy nie jest to czasem kabel z przeplotem (zamienione linie Rx i Tx czyli piny 2 i 3)...Takie pytanie: czy możliwe jest, że jest echo a mimo to max jest uwalony...??

Łochowo k. Bydg-y - 2009-06-09, 19:46

Witam
Wielkie dzięki za stronkę, pozwoliła mi zaoszczędzić sporo kasy :)
Fejs złożony i działa z VW passatem B5 rocznik 1999 +VAG COM 311.2-N (VW-TOOL też się połączył bez problemu). Połączyłem się z silnikiem, ABS, poduszkami, zegarami, immo i modułem komfortu. Więcej chyba nie ma w tym aucie.
Jeszcze raz wielkie dzięki.
Pozdrawiam

luki55 - 2009-06-10, 10:26

Witam
W końcu udało mi się połączyć z Astrą II 2002r. silnik Z16XE wszystko był ok oprócz MAX`a.. Na początku miałem ST232 prod. ST, kondesatory 1µF( nocie standardowo 0,1µF, ale pisze że mogą być 1µF) niestety nie udało sie nawiązać połączenia...Teraz kupiłem MAX232N texas Instruments kondesatory standardowe 1µF i UWAGA nóżka 6 gen. -8,5V kondesator do masy a nie do Ucc...Po niezbędnych ustawieniach AB-COM musiałem zmienić rodzaj połączenia na RS232, udało mi się połączyć, jedyne co sprawdzałem to silnik i ABS na resztę nie miałem czasu...parametry silnika są, błędy da się kasować....Jeszcze tylko pytanie...jak odłączać interfejs żeby czegoś nie uszkodzić...przypuścimy, że mam silnik odpalony i odczytuje parametry...najpierw mam zamknąć program później wyłączyć silnik i wypiąć pin 7??

Pozdrawiam

kzux - 2009-06-16, 19:21

Interfejs działa z oplem omegą 2.5 V6 z 1996 i omegą 2.0 16V z 1996.Program ab-com nie chce łączyć się przez przejściówkę usb tech też ma problem za to po RS ie zainstalowanym w laptopie chodzą bez problemu
PAWULOO - 2009-06-25, 20:19

mam problem z tym nterfejsem złozylem według schematu ale on nie chce dzialac dopiero jak odlacze przewód od pin 5(masa) zaczyna chodzic w programu do testowania
Hui - 2009-07-06, 23:28

Żeby testować fejs musisz mu podłączyć zasilanie.
Olek - 2009-08-16, 20:21

NIESTETY ILOŚĆ SPAMU W JAKA SIĘ POJAWIŁA (PONAD 400 STRON POSTÓW) ZMUSZA MNIE DO WŁĄCZENIA LOGOWANIA W TYM TEMACIE

PROSZĘ SIĘ ZAREJESTROWAĆ ŻEBY PISAĆ W TYM TEMACIE

fireboy - 2009-10-10, 20:26

Witam!!
To mój pierwszy post.
Zarejestrowałem się ponieważ zbudowałem ten interfejs i niestety nie działa.

Układ na MAX232CPE tej samej firmy jak autora tematu. Generalnie po uruchomieniu programu testującego wszystko jest OK, tzn widzę co piszę. Niestety próba połączenia się z samochodem kończy się niepowodzeniem.
Jest jednak prawdopodobny problem, łączę się przez przejściówkę USB > RS232. Niby przejściówka jest na chipie PROLIFIC, pozwala ona bezproblemowo łączyć się z tunerem satelitarnym, więc sądziłem że będzie działać...
No ale niestety nie działa :(

Czytałem o przejściówkach na chipie FTDI... ale może ktoś z Was (może sam autor tej płytki) zrobić taki układ tylko zastępując MAX232 chipem FTDI...
Byłby wtedy interfejs bezpośrednio na USB... a myślę, że większość z nas ma laptopy bez RS232 a USB jest wszędzie...
Ja niestety nie jestem aż takim specem. Złożyć taki układzik do kupy potrafię bo to w sumie jak LEGO, ale żeby jakieś zmiany sam wprowadzać to już się nie odważę.

Pozdrawiam
FireBoy

[ Dodano: 2009-10-13, 19:49 ]
Udało mi się uruchomić interfejs.
Pożyczyłem prehistorycznego laptopa z portem RS232.
Sprzęt działa z moją astrą 2 2000r, silnik Y17DT, czyli ISUZU. Działa zarówno ABCom jak i TECH2, nie działa natomiast OpelScanner.
Ponadto podłączyłem Seata Ibizę i interfejs działa z programem VAG 4.9

Zamiast kombinować z przejściówkami kupię chyba RS232 na Express Card, bo to podobno daje pełnoprawny port. Można to kupić już za 40-50zł więc nie ma co się bawić w przejściówki...

Wielkie dzięki za ten interfejs :)
FireBoy

[ Dodano: 2009-10-15, 22:00 ]
Kolejne podłączone auto to Opel Zafira z 2001r. silnik 2.0 DTH. AB-COM śmiga aż miło... parametry przy włączonym silniku pokazuje w czasie rzeczywistym.
Chociaż muszę przyznać, że ten VAG 4.9 jest ciekawszym oprogramowaniem.

tupek - 2009-11-03, 18:26

Witam. Interfejs zrobiłem . Test przeszedł pomyślnie. Ale wykrywa mi tylko centralny zamek a z resztą nie chce się połączyć.
Szuka ale sterownik nie odpowiada. Piszcie co jest nie tak. Bo na pewno mam parę błędów.
Program tech 2. Inny nie chce działać.
opel vectra x18xe1 2000r

rikimaru - 2009-11-24, 20:47

Marek napisał/a:
19 Listopad 2008, 15:01
Witam,
Ponieważ nie jest dobry w lutowaniu, czy ktoś wykonuje takie interfejsy?



Witam. Chętnie wykonam takie cudo po kosztach. Zrobiłem już 2 sztuki tego interfejsu i obydwie ładnie chodzą z moją Astrą Z18XE

azmo - 2010-01-03, 18:04

Witam,
po calym dniu walki udalo sie :)
okazalo sie ze opis wyprowadzen tranzystkorkow mial bledy (sciagniety z jakiejs WWW) i dopiero nota katalogowa pomogla :)
dziala z moja astra G 1998r. 1.2L silnik X12XE
Pozdrawiam i baaaardzo dziekuje autorowi :)

ernestzbyszek - 2010-01-27, 21:11

Witam, zrobiłem ten interface na max 232CPZ vectra B 97r 2.0DTL . Działa AB-COM i opel tech2.
wacork - 2010-02-01, 07:43

Witam
Chciałbym uzyskać odpowiedz czy interfejs będzie działać z przejściówką: Konwerter USB<>RS232 COM [na FT232R FTDI], podaje link: http://www.allegro.pl/ite...t232r_ftdi.html

[ Dodano: 2010-02-08, 09:01 ]
Kupiłem przejściówke jak w poście powyżej i dzieje sie tak sprawdzenie progrmikiem MAXa przechodzi, wysyła echo do komputera, natomiast nie moge sie połączyć ze sterownikiem programami OT2, OS, OBD2 scaner widzi com1 ale nie łączy się z ECU. Jak należy ustawić COM1 w Vista może tu jest problem?

krynioza - 2010-02-28, 10:44

Witam.
Zrobiłem interfejs i jak na razie sprawdziłem go jedynie na mojej skodzie felicji 1.3 LXi z 1995 :-) i wszystko działa.
Chciałem sprawdzić opla znajomego ale on ma gniazdo diagnostyczne 10 pinowe i nie mogę znaleźć data line :-( wie może ktoś które piny podłączyć?

Jeśli chodzi o przejściówkę USB<>RS232 to ja zrobiłem ją na atmega8 z tego linku: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic827115.html prosty schemat ale trzeba programować :-P

piotr39 - 2010-09-19, 11:54

WITAM
ZROBIŁEM INTERFEIF SPRAWDZIŁEM GO NA VECTRA B 1,8 16V ALE CZYTA TYLKO ABS,PODUSZKI,KLIMATYZACJE,NIE CZYTA SILNIKA ,PROSZĘO POMOC

grzes2371 - 2010-11-25, 06:27

Witam wszystkich mam pytanie czy ten interfejs można zrobić na USB. Pozdrawiam
glowaa6 - 2011-01-09, 18:33

witam! czy zadziała z galetto1260. prosze o szybką odp. dzięki pozdro.
kenion - 2011-01-30, 11:41

Witam. Chcę zrobić powyższy interfejs OBDII. Dysponuję laptopem bez portu COM, ale posiadam konwerter USB-RS232 oparty na chipsecie Profilic 2303. Czy komuś udało się połączyć a autkiem za pomocą tego interfejsu i takiego konwertera? Pozdrawiam!
wies134 - 2011-02-01, 23:38

Hej, mam ten sam problem.
Podejrewam że dlatego że użyłem tranzystorów BC547B (min hfe = 200) zamiast BC547A (min hfe =110). Czy zatem rezystory powinny być inne? Jeśli tak to jakie?


luki55 napisał/a:
W instrukcji jest napisane, że po zwarciu bazy pierwszego tranzystora przez rezystor 10kΩ do masy na wyjściu napięcie powinno wynosić około 0,2V(zwarcie nóżki 9 w podstawce do masy), owszem tranzystor się nasyci i napięcie spadnie do około 20mV w moim przypadku. Po prostu prąd kolektora(około 2mA) jest za mały żeby Ucesat było 0,2V.

Pozdrawiam

janusz - 2011-02-03, 22:22

Witam, proszę wszystkich którzy wykonali ten interfejs o sprawdzenie napiecia na złączu J1 Piny 3,7,12. Po podłączeniu do kompa przez rs232 i zasileniu fejsa napięcim 12V pin 4,6 na pinie 3,7,12 jest napiecie ok 11V,To tak ma być?. Program testowania fejsa OBD.EXE wykrywa echo,więc niby wszystko jest ok. Troche sie boję wpiąć do auta bo nie wiem czy na pinach 3,7 12 ma być takie napięcie. Pomożecie................ :-?
kadafi - 2011-04-18, 09:09

Witam.
Czy mógłby mi ktoś kto ma złożony i działający fejsik przesłać dokładne jego fotki na alkadafi@op.pl.
Czy układ max232n bedzie doby? Tranzystorki miałem z końcówką B nie A czy w tym może też tkwić problem.
Złożyłem układ ale nie działa i chciałbym go zweryfikować z innymi.

przemek_ - 2011-10-28, 19:58

Witam
Koledzy zlecę zrobienie tego interfejsu lub odkupię zbędny !

avis21 - 2012-01-07, 12:50

Witam,

Zrobiłem ten interfejs i próbuje połączyć się z Vectra B 1.7TD, niestety bez pozytywnych rezultatów. Generalnie u mnie można tylko błąd poduszki skasować i mimo to np OpelTech krzyczy "Nie można odnaleźć interfejsu (brak echa)". Na terminalu diagnostycznym interfejs przechodzi pomyślnie test. Używam PCMCIA-COM.
Drugim programem też nie może się połączyć.

Kiedyś już kasowałem błąd poduszki u jakiegoś gościa i bez problemu podłączył.

Proszę o potwierdzanie czy zamieszony schemat jest poprawny! Ktoś pisał ze jest zamieniony pin 4 z 16 i wg mnie ma rację, a w opisie na stronie głównej jest:
Cytat:
Do złącza podłączamy kabelek zasilania (pin 16) i masy (pin 4).

I jakie napięcia mają być na poszczególnych pinach, nóżkach tak by można było sprawdzić. A jak widać dużo osób o to pyta bezskutecznie.
Dodatkowo znacząca jest informacja o poborze prądu mierzonego na kabelki + (bez podalczania pod com jak i do auta). Proszę również o podanie.
Pozdrawiam.

grisza - 2012-01-08, 20:58

Witam, co do postu wyżej z tym silnikiem się nie połączysz bo tam nie ma co diagnozować. Co do schematu to jest błąd, prawidłowo na pinie 16 mamy plus a na 4 masę akumulatora. Mam zrobiony interfejs z tego schematu i działa.
rysiek - 2012-01-19, 20:43

Witam. Zrobiłem interfejs jednak mam problem z jego uruchomieniem. Program do przetestowania i VAG COM wykrywają interfejs jednak nie mogę się połączyć z samochodem. Czy ma ktoś jakieś sugestie?
grisza - 2012-01-20, 22:13

jaki to samochód?? którą wersją VAG COM próbujesz się połączyć?, opisz bardziej swój problem, za mało informacji aby w czymś można było pomóc
rysiek - 2012-01-22, 12:02

Samochód to VW GOLF 1.8 1992 rok z interfejsem OBD1, VAG COM v311-2 i 409-1. Zero kontaktu z samochodem ale interfejs jest wykrywany. Dzisiaj podjadę do kumpla sprawdzić w jego Golfie 1,4 1996r. ale mam nadzieję że to nie wina mojego samochodu.
Dziękuje za zainteresowanie.
Pozdrawiam


----------------------------------------------------
Problem rozwiązałem sam. Trzeba było zewrzeć kable K i L. Układ działa bezproblemowo a w szybszej pracy pomaga ustawienie "Start Baud" na 4800.

master559 - 2012-02-08, 00:27

Mam pytanko. Ponieważ w spisie elementów nie widzę IN4004. A na płytce już jest dla niego miejsce.. To widocznie jest potrzebny? Czy bardzo ważne jest napięcie kondensatorów? mianowicie czy jeśli kupię 10uF 50V zamiast 16V to zrobi to wielkie zamieszanie. Proszę o szybką odpowiedz.
rysiek - 2012-02-15, 07:15

Tak dioda 1N4004 jest potrzebna, a napięcie kondensatorów nie ma znaczenia pod warunkiem że jest większe od podanego na schemacie.
master559 - 2012-02-22, 22:31

No i działa!! ; p Chwilowo totalna prowizorka... podłączona bez złącza RS232 ale i tak działa. Sprawdzane na Vectra 2.2 DTI 2001r. Dzięki serdeczne;)

[ Dodano: 2012-02-24, 01:15 ]
Sorki za zaśmiecanie, ale mam mały problem..

O co chodzi z tym "Trzeba było zewrzeć kable K i L" Chodzi o OBDII, OBDI, czy sam interfejs. ??

rysiek - 2012-02-24, 21:50

Chodziło mi dokładnie o Golfa mk3 z 1992 roku który jest wyposażony w OBDI i do interfejsu trzeba było podłączyć linie K i L jako jedną.
master559 - 2012-02-25, 00:33

Aaa no już rozumiem.. Mianowicie na razie bawiłem się z OBDII i OBDI na oczy nie widziałem. I zastanawiało mnie jak wygląda takie złącze i które to linie K i L ale już wszystko wiem:)

Daję link dla potomnych:)

http://imageshack.us/phot...howek01te8.jpg/

Arteusz35 - 2012-04-22, 20:45
Temat postu: Interfejs OBD II na MAX 232
Po przeanalizowaniu całego postu a w szczególności opisu i schematu tego interfejsu postanowiłem usunąć wszystkie błędy zawarte na schemacie ideowym oraz na zdjęciu płytki z elementami. Po pierwsze na schemacie źle są oznaczone piny gniazda OBD II czyli masa to jest PIN 4 a zasianie + 12V to PIN 16. Po drugie na schemacie jest prawidłowo zaznaczona polaryzacja kondensatorów C3 oraz C4 a na zdjęciu gdzie pokazany jest rozkład elementów jest zaznaczona odwrotna polaryzacja tych kondensatorów. Te elementy nie są opisane na zdjęciu płytki z elementami ale to chodzi o te kondensatory 1mikro Farad umiejscowione jeden poniżej kondensatora 10 mikro Farad a drugi z lewej strony tego kondensatora 10 mikro Farad. Po prostu muszą być wlutowane odwrotnie niż jest na zdjęciu z rozkładem elementów. Poprawiłem trochę autora ale mi to chyba wybaczy i przyzna rację.
maciekchn - 2012-06-05, 21:06

Ma ktoś fotki jak wygląda zrobiony taki interfejs od dołu i od góry poproszę.Nie mogę sobie poradzić na płytce uniwersalnej z rozmieszczeniem elementów.


Logitech_100@poczt.fm

diagnostic - 2012-06-24, 11:23
Temat postu: problem X17TDL Astra 2 1,7td
wykonałem interfejs wg schematu i program nie widzi samochodu (Nie można odnaleźć interfejsu (brak echa) ) mimo iż w programie OBD.exe echo jest i działa prawidłowo
mój silnik to X17TDL w Astra II 1,7TD
i moje pytanie czy ktoś podpinał się pod taki silnik ???
i 2 pytanie bo w manualu jest napisane ze jak MAX232CPE+ to kondensatorki 0,1uF zamiast 10uF a w pdf od maxa pisze ze 0,1uF przy MAX232CPE A
czy jeśli symbol mojego układu to
MAX232CPE
+1108
to mam dać 10uF czy 0,1uF
i jeśli dałem 10uF czy ma prawo nie działać taki interfejs ?
przypominam ze program OBD.exe echo jest i widać to co piszę
pozdrawiam i czekam na odpowiedź

master559 - 2012-08-26, 15:21

Będzie działać. POWINNO. Ale szczerze powiedziawszy, jadę 4 miesiąc na tym interfejsie i dużo mu jeszcze brakuje.. wywala się raz na miesiąc. to któryś kondensator, to CPU, opornik, wiecznie jakieś problemy. Fakt że dość mocno go eksplantuję. Ale zaczynam szukać czegoś bardziej niezawodnego. Mimo wszystko jestem wdzięczny autorowi :)
misio482 - 2012-11-20, 08:39
Temat postu: Prolblem z interfejsem
Witam,
Po złożeniu 2 szt tego interfejsu ze szwagrem i próbie napięć wszystko było ok.
Po teście pierwszej sztuki pod COM była kominikacja bo na ekranie wyświetlało się to co się pisało. Po podłączeniu do samochodu lini 7 można było wejść w modół silnika i tylko zczytać kody błędów. Nic innego nie można zrobić. Nie można włączyć zadnych bloków pomiarowych. A po podłączeniu lini 12 wogóle sie nie komunikuje nigdzie nic nie moża sprawdzić. Dlaczego tak się dzieje?

Natomiast 2 sztuka po podłączeniu pod samochód wogóle nie może sie skomunikować z kompem nawet w teście OBD. Dopiero po odpięciu minusowego pinu i podłączeniu tylko pinu plusowego jest komunikacja. Czy miał ktoś już tak kiedyś? Jest jakieś rozwiązanie tego problemu?

[ Dodano: 2012-11-22, 09:30 ]
I co miał ktoś podobny problem?
JEST JAKIEŚ ROZWIĄZANIE TEGO?

[ Dodano: 2012-11-27, 06:51 ]
Ma może ktoś jakieś rozwiązanie tego problemu?

[ Dodano: 2012-12-07, 08:59 ]
Nikt nie miał takiego przypadku????

ArEcZeK1919 - 2013-11-28, 19:06

Witam posiadam Astre G 1,7dti mam gniazdo OBDII interface zrobiłem dokładnie według instrukcji po podłączeniu do laptopa po RS nie komunikuje się ze sterownikiem ???Pomocy
na programiku OBD układ MAX232 pracuje i wysyła echo do komputera.

[ Dodano: 2013-11-29, 13:35 ]
Posiadam na laptopie system windows 7 jak zmienić transmisję danych COM 1 na prędkość 10400 proszę o dokładny opis


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group