STRONA GŁÓWNA
bellwood.olek.waw.pl Strona Główna bellwood.olek.waw.pl
Forum odtwarzaczy Bellwood, Wiwa i Korr

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  RSSRSS  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: Olek
2009-08-16, 20:23
Interfejs OBDII (na układzie MAX232)
Autor Wiadomość
avis21
Początkujący


Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 1
Wysłany: 2012-01-07, 12:50   

Witam,

Zrobiłem ten interfejs i próbuje połączyć się z Vectra B 1.7TD, niestety bez pozytywnych rezultatów. Generalnie u mnie można tylko błąd poduszki skasować i mimo to np OpelTech krzyczy "Nie można odnaleźć interfejsu (brak echa)". Na terminalu diagnostycznym interfejs przechodzi pomyślnie test. Używam PCMCIA-COM.
Drugim programem też nie może się połączyć.

Kiedyś już kasowałem błąd poduszki u jakiegoś gościa i bez problemu podłączył.

Proszę o potwierdzanie czy zamieszony schemat jest poprawny! Ktoś pisał ze jest zamieniony pin 4 z 16 i wg mnie ma rację, a w opisie na stronie głównej jest:
Cytat:
Do złącza podłączamy kabelek zasilania (pin 16) i masy (pin 4).

I jakie napięcia mają być na poszczególnych pinach, nóżkach tak by można było sprawdzić. A jak widać dużo osób o to pyta bezskutecznie.
Dodatkowo znacząca jest informacja o poborze prądu mierzonego na kabelki + (bez podalczania pod com jak i do auta). Proszę również o podanie.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez avis21 2012-01-07, 14:06, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
grisza
Początkujący


Dołączył: 08 Sty 2012
Posty: 2
  Wysłany: 2012-01-08, 20:58   

Witam, co do postu wyżej z tym silnikiem się nie połączysz bo tam nie ma co diagnozować. Co do schematu to jest błąd, prawidłowo na pinie 16 mamy plus a na 4 masę akumulatora. Mam zrobiony interfejs z tego schematu i działa.
 
 
rysiek
Początkujący


Dołączył: 19 Sty 2012
Posty: 4
Wysłany: 2012-01-19, 20:43   

Witam. Zrobiłem interfejs jednak mam problem z jego uruchomieniem. Program do przetestowania i VAG COM wykrywają interfejs jednak nie mogę się połączyć z samochodem. Czy ma ktoś jakieś sugestie?
 
 
grisza
Początkujący


Dołączył: 08 Sty 2012
Posty: 2
Wysłany: 2012-01-20, 22:13   

jaki to samochód?? którą wersją VAG COM próbujesz się połączyć?, opisz bardziej swój problem, za mało informacji aby w czymś można było pomóc
 
 
rysiek
Początkujący


Dołączył: 19 Sty 2012
Posty: 4
Wysłany: 2012-01-22, 12:02   

Samochód to VW GOLF 1.8 1992 rok z interfejsem OBD1, VAG COM v311-2 i 409-1. Zero kontaktu z samochodem ale interfejs jest wykrywany. Dzisiaj podjadę do kumpla sprawdzić w jego Golfie 1,4 1996r. ale mam nadzieję że to nie wina mojego samochodu.
Dziękuje za zainteresowanie.
Pozdrawiam


----------------------------------------------------
Problem rozwiązałem sam. Trzeba było zewrzeć kable K i L. Układ działa bezproblemowo a w szybszej pracy pomaga ustawienie "Start Baud" na 4800.
Ostatnio zmieniony przez rysiek 2012-01-22, 14:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
master559
Początkujący


Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 4
Wysłany: 2012-02-08, 00:27   

Mam pytanko. Ponieważ w spisie elementów nie widzę IN4004. A na płytce już jest dla niego miejsce.. To widocznie jest potrzebny? Czy bardzo ważne jest napięcie kondensatorów? mianowicie czy jeśli kupię 10uF 50V zamiast 16V to zrobi to wielkie zamieszanie. Proszę o szybką odpowiedz.
 
 
rysiek
Początkujący


Dołączył: 19 Sty 2012
Posty: 4
Wysłany: 2012-02-15, 07:15   

Tak dioda 1N4004 jest potrzebna, a napięcie kondensatorów nie ma znaczenia pod warunkiem że jest większe od podanego na schemacie.
 
 
master559
Początkujący


Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 4
Wysłany: 2012-02-22, 22:31   

No i działa!! ; p Chwilowo totalna prowizorka... podłączona bez złącza RS232 ale i tak działa. Sprawdzane na Vectra 2.2 DTI 2001r. Dzięki serdeczne;)

[ Dodano: 2012-02-24, 01:15 ]
Sorki za zaśmiecanie, ale mam mały problem..

O co chodzi z tym "Trzeba było zewrzeć kable K i L" Chodzi o OBDII, OBDI, czy sam interfejs. ??
 
 
rysiek
Początkujący


Dołączył: 19 Sty 2012
Posty: 4
Wysłany: 2012-02-24, 21:50   

Chodziło mi dokładnie o Golfa mk3 z 1992 roku który jest wyposażony w OBDI i do interfejsu trzeba było podłączyć linie K i L jako jedną.
 
 
master559
Początkujący


Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 4
Wysłany: 2012-02-25, 00:33   

Aaa no już rozumiem.. Mianowicie na razie bawiłem się z OBDII i OBDI na oczy nie widziałem. I zastanawiało mnie jak wygląda takie złącze i które to linie K i L ale już wszystko wiem:)

Daję link dla potomnych:)

http://imageshack.us/phot...howek01te8.jpg/
 
 
Arteusz35 
Początkujący


Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 1
Wysłany: 2012-04-22, 20:45   Interfejs OBD II na MAX 232

Po przeanalizowaniu całego postu a w szczególności opisu i schematu tego interfejsu postanowiłem usunąć wszystkie błędy zawarte na schemacie ideowym oraz na zdjęciu płytki z elementami. Po pierwsze na schemacie źle są oznaczone piny gniazda OBD II czyli masa to jest PIN 4 a zasianie + 12V to PIN 16. Po drugie na schemacie jest prawidłowo zaznaczona polaryzacja kondensatorów C3 oraz C4 a na zdjęciu gdzie pokazany jest rozkład elementów jest zaznaczona odwrotna polaryzacja tych kondensatorów. Te elementy nie są opisane na zdjęciu płytki z elementami ale to chodzi o te kondensatory 1mikro Farad umiejscowione jeden poniżej kondensatora 10 mikro Farad a drugi z lewej strony tego kondensatora 10 mikro Farad. Po prostu muszą być wlutowane odwrotnie niż jest na zdjęciu z rozkładem elementów. Poprawiłem trochę autora ale mi to chyba wybaczy i przyzna rację.
 
 
 
maciekchn
Początkujący


Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 1
Wysłany: 2012-06-05, 21:06   

Ma ktoś fotki jak wygląda zrobiony taki interfejs od dołu i od góry poproszę.Nie mogę sobie poradzić na płytce uniwersalnej z rozmieszczeniem elementów.


Logitech_100@poczt.fm
Ostatnio zmieniony przez maciekchn 2012-06-06, 07:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
diagnostic
Początkujący


Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 1
Wysłany: 2012-06-24, 11:23   problem X17TDL Astra 2 1,7td

wykonałem interfejs wg schematu i program nie widzi samochodu (Nie można odnaleźć interfejsu (brak echa) ) mimo iż w programie OBD.exe echo jest i działa prawidłowo
mój silnik to X17TDL w Astra II 1,7TD
i moje pytanie czy ktoś podpinał się pod taki silnik ???
i 2 pytanie bo w manualu jest napisane ze jak MAX232CPE+ to kondensatorki 0,1uF zamiast 10uF a w pdf od maxa pisze ze 0,1uF przy MAX232CPE A
czy jeśli symbol mojego układu to
MAX232CPE
+1108
to mam dać 10uF czy 0,1uF
i jeśli dałem 10uF czy ma prawo nie działać taki interfejs ?
przypominam ze program OBD.exe echo jest i widać to co piszę
pozdrawiam i czekam na odpowiedź
 
 
master559
Początkujący


Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 4
Wysłany: 2012-08-26, 15:21   

Będzie działać. POWINNO. Ale szczerze powiedziawszy, jadę 4 miesiąc na tym interfejsie i dużo mu jeszcze brakuje.. wywala się raz na miesiąc. to któryś kondensator, to CPU, opornik, wiecznie jakieś problemy. Fakt że dość mocno go eksplantuję. Ale zaczynam szukać czegoś bardziej niezawodnego. Mimo wszystko jestem wdzięczny autorowi :)
 
 
misio482
Początkujący


Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 1
Wysłany: 2012-11-20, 08:39   Prolblem z interfejsem

Witam,
Po złożeniu 2 szt tego interfejsu ze szwagrem i próbie napięć wszystko było ok.
Po teście pierwszej sztuki pod COM była kominikacja bo na ekranie wyświetlało się to co się pisało. Po podłączeniu do samochodu lini 7 można było wejść w modół silnika i tylko zczytać kody błędów. Nic innego nie można zrobić. Nie można włączyć zadnych bloków pomiarowych. A po podłączeniu lini 12 wogóle sie nie komunikuje nigdzie nic nie moża sprawdzić. Dlaczego tak się dzieje?

Natomiast 2 sztuka po podłączeniu pod samochód wogóle nie może sie skomunikować z kompem nawet w teście OBD. Dopiero po odpięciu minusowego pinu i podłączeniu tylko pinu plusowego jest komunikacja. Czy miał ktoś już tak kiedyś? Jest jakieś rozwiązanie tego problemu?

[ Dodano: 2012-11-22, 09:30 ]
I co miał ktoś podobny problem?
JEST JAKIEŚ ROZWIĄZANIE TEGO?

[ Dodano: 2012-11-27, 06:51 ]
Ma może ktoś jakieś rozwiązanie tego problemu?

[ Dodano: 2012-12-07, 08:59 ]
Nikt nie miał takiego przypadku????
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group