STRONA GŁÓWNA
bellwood.olek.waw.pl Strona Główna bellwood.olek.waw.pl
Forum odtwarzaczy Bellwood, Wiwa i Korr

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  RSSRSS  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: Olek
2009-08-16, 20:23
Interfejs OBDII (na układzie MAX232)
Autor Wiadomość
pk
Gość
Wysłany: 2009-04-25, 21:42   

Polutowałem wszystko tak jak na schemacie i nie dziala. Stabilizator sie grzeje, z programu testujacego brak odzewu.
 
 
Tomek
Gość
Wysłany: 2009-05-02, 18:21   

Vectra-B 1.6 1999 X16XEL - poduszka zadziałała, nie mogę się dobrać do silnika. Macie pomysł co może być nie tak? Prace trwają - jak coś wymyślę to dam znać.
 
 
Skowron
Gość
Wysłany: 2009-05-06, 14:50   

Czy jest ktos z Wawy komu zadziałał interfejsik? Złożyłem, jest echo, ale jak próbuję użyć tech2 to krzyczy że nie może nawiązać połączenia. Chętnie bym się spotkał i skorzystał z działającego interfejsu aby zweryfikować czy mój nie działa czy przejściówka USB-RS232 jest do d... Jakby co to proszę o info na skoowron@o2.pl.
 
 
cezar
Gość
Wysłany: 2009-05-09, 16:26   

Skowron napisał/a:
Czy jest ktos z Wawy komu zadziałał interfejsik? Złożyłem, jest echo, ale jak próbuję użyć tech2 to krzyczy że nie może nawiązać połączenia. Chętnie bym się spotkał i skorzystał z działającego interfejsu aby zweryfikować czy mój nie działa czy przejściówka USB-RS232 jest do d... Jakby co to proszę o info na skoowron@o2.pl.


Sprawdzilem przejsciowki chyba na wszystkich chipsetach. Dziala tylko na jednej - FTDI...
 
 
luki55
Gość
Wysłany: 2009-05-21, 11:52   

Witam:)
Testował ktoś na silniku Z16XE?
 
 
Robert
Gość
Wysłany: 2009-05-22, 21:58   

Na FTDI można zrobić fejs bez maxa (ale za to na USB), tylko tranzystory zostaną.
Myślę że można zaadoptować gotowy boxy do komórki dorzucając tranzystory.
Można też pokombinować z gotowymi kablami do komórek podłaczanymi pod USB albo do starych komór kable comowe.
 
 
luki55
Gość
Wysłany: 2009-06-01, 05:24   

W instrukcji jest napisane, że po zwarciu bazy pierwszego tranzystora przez rezystor 10kΩ do masy na wyjściu napięcie powinno wynosić około 0,2V(zwarcie nóżki 9 w podstawce do masy), owszem tranzystor się nasyci i napięcie spadnie do około 20mV w moim przypadku. Po prostu prąd kolektora(około 2mA) jest za mały żeby Ucesat było 0,2V.

Pozdrawiam
 
 
sel
Gość
Wysłany: 2009-06-03, 07:29   

Mam pytanie związane ze złączem OBD2,czy bez obaw można próbować podpinać trzeci kabelek pod pin-3,7,12.Za odpowiedzi z góry dziękuję i pozdrawiam.
 
 
luki55
Gość
Wysłany: 2009-06-04, 14:54   

Dziś podłączyłem to... połączyłem się tylko z ABS..do silnika nie mogę sie dobrać...ASTRA Z16XE 2002 ...MAX232 przechodzi test pomyślnie (właściwie ST232 kondy 10uF)...niestety nie mogę sie połączyć z silnikiem....
Do tych co testują MAX`a programem OBD.exe, jak korzystacie z oryginalnych kabelków COM to sprawdzicie czy nie jest to czasem kabel z przeplotem (zamienione linie Rx i Tx czyli piny 2 i 3)...Takie pytanie: czy możliwe jest, że jest echo a mimo to max jest uwalony...??
 
 
Łochowo k. Bydg-y
Gość
Wysłany: 2009-06-09, 19:46   

Witam
Wielkie dzięki za stronkę, pozwoliła mi zaoszczędzić sporo kasy :)
Fejs złożony i działa z VW passatem B5 rocznik 1999 +VAG COM 311.2-N (VW-TOOL też się połączył bez problemu). Połączyłem się z silnikiem, ABS, poduszkami, zegarami, immo i modułem komfortu. Więcej chyba nie ma w tym aucie.
Jeszcze raz wielkie dzięki.
Pozdrawiam
 
 
luki55
Gość
Wysłany: 2009-06-10, 10:26   

Witam
W końcu udało mi się połączyć z Astrą II 2002r. silnik Z16XE wszystko był ok oprócz MAX`a.. Na początku miałem ST232 prod. ST, kondesatory 1µF( nocie standardowo 0,1µF, ale pisze że mogą być 1µF) niestety nie udało sie nawiązać połączenia...Teraz kupiłem MAX232N texas Instruments kondesatory standardowe 1µF i UWAGA nóżka 6 gen. -8,5V kondesator do masy a nie do Ucc...Po niezbędnych ustawieniach AB-COM musiałem zmienić rodzaj połączenia na RS232, udało mi się połączyć, jedyne co sprawdzałem to silnik i ABS na resztę nie miałem czasu...parametry silnika są, błędy da się kasować....Jeszcze tylko pytanie...jak odłączać interfejs żeby czegoś nie uszkodzić...przypuścimy, że mam silnik odpalony i odczytuje parametry...najpierw mam zamknąć program później wyłączyć silnik i wypiąć pin 7??

Pozdrawiam
 
 
kzux
Gość
Wysłany: 2009-06-16, 19:21   

Interfejs działa z oplem omegą 2.5 V6 z 1996 i omegą 2.0 16V z 1996.Program ab-com nie chce łączyć się przez przejściówkę usb tech też ma problem za to po RS ie zainstalowanym w laptopie chodzą bez problemu
 
 
PAWULOO
Gość
Wysłany: 2009-06-25, 20:19   

mam problem z tym nterfejsem złozylem według schematu ale on nie chce dzialac dopiero jak odlacze przewód od pin 5(masa) zaczyna chodzic w programu do testowania
 
 
Hui
Gość
Wysłany: 2009-07-06, 23:28   

Żeby testować fejs musisz mu podłączyć zasilanie.
 
 
Olek 
Administrator



Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 128
Wysłany: 2009-08-16, 20:21   

NIESTETY ILOŚĆ SPAMU W JAKA SIĘ POJAWIŁA (PONAD 400 STRON POSTÓW) ZMUSZA MNIE DO WŁĄCZENIA LOGOWANIA W TYM TEMACIE

PROSZĘ SIĘ ZAREJESTROWAĆ ŻEBY PISAĆ W TYM TEMACIE
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group